خانه    باغ ویلا

محوطه یک باغ ویلا به عنوان اولین فضایی که بازدید کننده درآن قدم می گذارد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است . خواه این ساختمان یک مدرسه باشد یا یک بیمارستان یا حتی فضای یک باغ ویلا .فردی که برای اولین بار وارد مکان می شود با هر نگاه درباره محیط اطراف خود قضاوت میکند .

گیاهان در محوطه باغ ویلا جایگاه ویژه ای دارند و مهمترین عنصر بکار رفته در محیط می باشند. بنابرین کاشت و جانمایی گیاهان در محیط عملی است که طراح باید با دقت و تخصص انجام دهد .

طراحی کاشت عبارت است از یک فرآیند، یک هنر و در نهایت یک علم . فرآیند کاشت گیاهان در محیط از یک مفهوم انتزاعی در ذهن طراح شروع شده و پس از ترکیب با نیازهای محیطی و موقعیت مکانی در نهایت به یک طرح کشت مناسب می انجامد. از آنجا که در طراحی کاشت گیاهان سه اصل زیبایی ، عملکرد ، اجرا و نگهداری مناسبی باید مد نظر قرار گیرد، می توان آنرا ترکیبی از علم و هنر طراح نیز دانست.

اصول طراحی کاشت در باغ ویلا

برای کاشت گیاهان از متد های مختلفی می توان تبعیت کرد . طراح محیط از یک سو باید باخصوصیات اقلیمی و محیط زیستی منطقه از قبیل خاک و هیدرولژی و دما و بارش آشنا باشد و از سوی دیگر با خصوصیات فیزیولژیکی گیاهان مختلف تا بتواند بهترین گیاهان مناسب آن منطقه را بیابد .

از سوی دیگر طراح کاشت باید با بکار بردن اصول زیبایی شناسی و قواعد فرم و بافت ورنگ ترکیب مناسبی ایجاد نماید که علاوه بر گیاهشناسی صحیح زیبا و دلپذیر باشد .

 

قیمت باغ و باغ ویلا در اطراف تهران

در حومه تهران اکثر فروشندگان زمین، باغ، باغ ویلا قیمت‌ها را به صورت قواره‌ای یا متری تعیین می‌کنند. در بازار خرید و فروش باغ، باغ ویلا گزینه‌هایی مانند نوع کاربری و حتی تعداد، نوع و سن درختان در نحوه تعیین میزان قیمت بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
برای مثال باغی که سن درختان آن یک‌سال است از لحاظ قیمت بسیار ارزان‌تر از باغی است که درختان آن 15 ساله هستند و از سوی دیگر اینکه چه نوع درختانی باغ را پوشش داده باشند (تزئینی یا میوه) عاملی برای ارزش‌گذاری باغ ویلاها محسوب می‌شوند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: باغ‌هایی که به‌صورت قواره‌ای خرید و فروش می‌شوند از قیمت‌گذاری متفاوتی برخوردار هستند زیرا قواره‌های کوچک از نرخ بالاتری برخوردار هستند و باغ‌هایی که متراژشان کوچک باشد مشتری بیشتری را جذب خود می‌کنند و همچنین متقاضیان زیادی توانایی خرید آنها را دارند اما باغ‌های متراژ بزرگ به دلیل متراژشان هر خریداری قدرت خرید آن را ندارد به همین خاطر قیمت این دسته از باغ‌ها در مقایسه با باغ‌های متراژ کوچک ارزان‌تر است.

گروه مشاورین املاک ملکینه با کادری مجرب وتحصیل کرده با شرکت در کلاسهای ثبت اسناد،وکلاسهای آشنایی باکلیات عقود ومعاملات و آئین نگارش قرادادها وبا آشنایی کامل از اراضی شهرستان شهریار ،شهرک وحیدیه وشهرستانهای اطراف تهران واستانهای اطراف تهران آماده خدمت رسانی به عزیزانی که قصد خرید ، فروش ، رهن ، اجاره ، معاوضه ، پیمانکاری ساخت ، باغ ، باغچه ، باغ ویلا ،  ویلاهای لوکس شیک ، زمینهای صنعتی ، مسکونی ، اداری ، کشاورزی ، حیاط ویلایی ، سوئیت ، آپارتمان ، دفتر اداری ،مغازه ، کارخانه ، سوله ، انبار ، گلخان ، گاوداری ، مرغداری ، در سطح منطقه می باشد. هدف ما ارائه بهترین راهکارها برای شما در امور ملک برای خرید فروش می باشد. گروه مشاورین املاک ملکینه برترین انتخاب برای خرید ملک در شهریار و ملارد…

مقالات مربوطه

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.